keskiviikko 24. kesäkuuta 2015

Alkuesittely

Tänne blogiini aion kirjoitella lähinnä heppajuttuja ratsastustunneilla käymisistä ja elokuussa myös niinsanotusta ylläpitohevosesta. Nyt kesällä heppailu on jäänyt vähemmälle, mutta käyn silloin tällöin kuvaamassa hevosia laitumella, sekä tutustumassa Lilliin. Blogi rajoittuu siis harrastuksiini, en viitsi kaikkia elämäni tapahtumia tänne julkaista :D


Ratsastajana olen kuulema liian kiltti hevoselle. Saan kuulla useasti valituksia siitä miksi en raippaa käytä, vaikka se minulla on kädessä. Kun jarruttelen laukassa niin nojaan kuulema eteen, enkä millään meinaa päästä siitä tavasta eroon. Useimmiten saan kumminkin kuulla käskyt "hartiat taakse" ja "nyrkit pystyyn".  Niin ja olen noin HelppoC - B tasoinen ratsastaja, mutta olen kisannut vain HelppoCeetä.

Pidän enemmän esteiden hyppimisestä, kuin koulukiemuroiden vääntelystä, vaikka onhan sekin välillä mukavaa. Olen käynyt kisoissa vain muutaman kerran 50-60cm kisat, mutta muuten olen hypännyt noin 70cm rataa ja 90cm yksittäisenä. Hyppäämisestä on tullut nyt entistäkin mukavempaa, kun on törmännyt muutamaan hyvään hyppyheppaan :D.

Tähän asti kuvat © Aino

Tähän asti olen käynyt pelkillä ratsastus tunneilla (vuodesta 2008-2009), pari vuokrahevostakin on ollut välissä. Ehdoton suosikki hevoseni, tai oikeastaan poni on vuonna 2003 syntynyt Mulroys Rose, tutummin Rosa. Kyseisen ponin kanssa olen laittanut monet henkilökohtaiset heppaennätykset uusiksi. Välillä sillä saattaa olla vähän virtasia päivä ja jarrut on olla hukassa, mutta kun yhteistyö toimii, se on unelmahevonen (poni).

Kuten olet jo ehkä saanut selville, niin meille on tulossa elokuun puolessavälissä "ylläpitohevonen" Lilli. Se on meillä ns. "epävirallisessa ylläpidossa", me emme maksa sen kuluja, mutta autamme tarvittaessa tallitöissä. Me myös liikutamme hevosen, kun omistaja ei ole paikkakunnalla. Lilli on lämminverinen 15-vuotias tammanrupsukka ja siltä puuttuu toinen silmä vanhan tapaturman vuoksi, mutta se ei vaikuta paljoa hevosen elämään. Nyt kesän ajan käymme sitten tutustumassa Lilliin.

(kuvissa Rosa, ©Vanessa)


6 kommenttia:

  1. Tosi kiva alotuspostaus! Jään odottelemaan seuraavia ;)

    VastaaPoista
  2. Ihastuin heti! Sun blogin ulkonäkö on tosi yksinkertanen mut hieno ja toi banneri ♡.♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! En oikein osaa nuita koodailu juttuja tänne :D

      Poista
  3. Oi tosi mukavan oloinen blogi sulla! Kirjoitat myös mukavasti ja kuvat ovat hyviä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sullekkin! Kuvista saa kiittää ystäviäni:)

      Poista